Kancelaria Podatkowo-Prawna MicraMET Sp. z o. o. , w ramach swojej działalności oferuje usługi kadrowe. Do głównych obszarów działania Kancelarii można zaliczyć:

  • kompleksową obsługę księgową i podatkową spółek prawa handlowego, przedsiębiorstw, osób fizycznych i stowarzyszeń, poprzez prowadzenie ksiąg rachunkowych, podatkowej księgi przychodów i rozchodów lub ewidencji przychodów,
  • bieżącą kontrolę ksiąg handlowych i podatkowych,
  • sporządzanie ewidencji środków trwałych i wyposażenia,
  • prowadzenie ewidencji w zakresie podatku VAT,
  • rozliczanie podatku VAT,
  • wypełnianie oraz dostarczanie wszystkich niezbędnych deklaracji podatkowych i sprawozdawczych do odpowiednich urzędów,
  • doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej,
  • rozliczanie podatku dochodowego,
  • sporządzanie zakładowych plan kont i instrukcji obiegu, a także kontrola dokumentów księgowych,
  • sporządzanie sprawozdań finansowych,
  • sporządzanie rocznych rozliczeń podatkowe osób fizycznych,
  • opracowywanie wniosków kredytowych,
  • sporządzanie sprawozdań statystycznych wymaganych przez Główny Urząd Statystyczny,
  • reprezentowanie Podatnika przed Urzędem Skarbowym i innymi urzędami w zakresie objętym pełnomocnictwem,
  • przygotowywanie i załatwianie formalności związanych z aktualizacją danych o przedsiębiorstwie w Sądzie Rejestrowym, Urzędzie Skarbowym, Urzędzie Statystycznym,
  • bieżące doradztwo w obszarze zagadnień księgowo-podatkowych,
  • doradztwo finansowo – ekonomiczne w zakresie windykacji należności,
  • doradztwo finansowo – ekonomiczne w zakresie pozyskiwania dotacji z UE,
  • doradztwo finansowo – ekonomiczne w zakresie pozyskiwania dotacji z UE,
  • controlling:
    • organizacja controlingu w przedsiębiorstwie,
    • stworzenie rachunku efektywności na potrzeby controlingu,
    • budżetowanie w systemie controlingu,
    • controling strategiczny.
  • kompleksowa obsługa w procesie zakładania firmy:
    • dobór formy prawnej,
    • wybór sposobu opodatkowania,
    • przygotowanie stosownych umów i wszelkich dokumentów rejestrowych.

Oferujemy także, bezpłatną pomoc dla osób rozpoczynających działalność gospodarczą w zakresie:

  • rejestracji firmy,
  • wyboru formy opodatkowania.

Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów:

W ramach umowy o współpracę, prowadzona jest Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów w zakresie:
  • prowadzenia KPiR na podstawie dowodów księgowych dostarczanych przez Klienta,
  • prowadzenia dowodów wewnętrznych sporządzanych na podstawie dodatkowych ewidencji,
  • prowadzenia ewidencji środków trwałych i wyposażenia,
  • ustalania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą,
  • prowadzenia niezbędnych ewidencji i sporządzanie deklaracji w imieniu płatników podatku od towarów i usług (VAT)
  • rozliczania transakcji międzynarodowych w tym wewnątrzwspólnotowych nabyć i dostaw (deklaracje VAT-UE, import, eksport poza UE),
  • prowadzenia zgłoszeń i rozliczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych z ZUS i PFRON w imieniu osób prowadzących działalność
  • bezpłatnej konsultacji w zakresie prawa podatkowego,
  • reprezentowanie Klienta przed Urzędem Skarbowym i ZUS.

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych:

W ramach umowy o współpracę, prowadzony jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych w zakresie:
  • prowadzenia Ewidencji Przychodów
  • prowadzenia ewidencji środków trwałych i wyposażenia,
  • ustalania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą,
  • prowadzenia niezbędnych ewidencji, sporządzanie i składanie deklaracji w imieniu płatników podatku od towarów i usług (VAT)
  • prowadzenia niezbędnych ewidencji i sporządzanie deklaracji w imieniu płatników podatku od towarów i usług (VAT)
  • rozliczania transakcji międzynarodowych w tym wewnątrzwspólnotowych nabyć i dostaw (deklaracje VAT-UE, import, eksport poza UE),
  • prowadzenia zgłoszeń i rozliczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych z ZUS i PFRON w imieniu osób prowadzących działalność,
  • bezpłatnej konsultacji w zakresie prawa podatkowego,
  • reprezentowanie Klienta przed Urzędem Skarbowym i ZUS.

Księgi handlowe:

W ramach umowy o współpracę, prowadzone są księgi handlowe w zakresie:
  • prowadzenia ksiąg handlowych na podstawie dowodów księgowych dostarczanych przez Klienta i dowodów wewnętrznych sporządzanych na podstawie dodatkowych ewidencji,
  • prowadzenia ewidencji środków trwałych i wyposażenia,
  • ustalania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą,
  • prowadzenia niezbędnych ewidencji, sporządzanie i składanie deklaracji w imieniu płatników podatku od towarów i usług (VAT)
  • prowadzenia niezbędnych ewidencji i sporządzanie deklaracji w imieniu płatników podatku od towarów i usług (VAT)
  • rozliczania transakcji międzynarodowych w tym wewnątrzwspólnotowych nabyć i dostaw (deklaracje VAT-UE, import, eksport poza UE),
  • prowadzenia zgłoszeń i rozliczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych z ZUS i PFRON w imieniu osób prowadzących działalność,
  • bezpłatnej konsultacji w zakresie prawa podatkowego,
  • reprezentowanie Klienta przed Urzędem Skarbowym i ZUS.
Poza obsługą ujętą w ramach umów o współpracę, istnieje możliwość skorzystania z dodatkowych usług, objętych odrębnymi umowami, m.in:
  • obsługa kadrowo-płacowa wraz ZUS i PFRON pracowników zatrudnionych na podstawie umów o pracę i cywilno-prawnych,
  • sporządzenie zeznania rocznego za osobę prowadzącą działalność gospodarczą,
  • rozliczanie operacji na bankowych rachunkach złotówkowych i walutowych,
  • sporządzanie dokumentów finansowych do banków lub innych instytucji,
  • sporządzanie sprawozdań statystycznych i innych,
  • opracowanie zakładowego planu kont,
  • opracowanie zasad (polityki) rachunkowości,
  • opracowanie zasad (polityki) rachunkowości,
  • opracowanie instrukcji obiegu dokumentów.